Samperit Comel Sajian Dapur Bonda

Assalamualaikum.




Inilah biskut kegemaran Kak Noor sejak dari kecil lagi sehinggalah ke hari ini iaitu Samperit @ Biskut Dahlia. Bermula dari zero knowledge membuat  samperit, syukur Alhamdulillah pada hari ini rasa puas hati kerana dapat melahirkan  samperit yang beridentitikan kreativiti sendiri. Inilah Samperit Comel Sajian Dapur Bonda, iaitu salah satu produk homemade cookies Sajian Dapur Bonda. 




Saiznya kecil dan pattern bunganya  lain daripada samperit yang sedia kita lihat.  Kebiasaannya samperit yang dijual di kedai bunganya besar; saiz standard.  Kak Noor telah cuba menggunakan acuan saiz standard,  tetapi rasa tak puas hati, kerana lebih suka melihat samperit yang bersaiz comel gitu!  




Walaupun memicitnya agak rumit kerana menggunakan acuan bunga kecil dan mengambil lebih masa daripada menggunakan acuan bunga besar, tetapi kepuasan hati adalah segala-galanya.




Walaupun kekadang kala terasa penat untuk menghabiskan adunan sehingga ke picitan yang terakhir, tetapi bila melihat setiap kuntum bunga yang dihasilkan di atas dulang, dan `kesempurnaan' pattern bunganya sejurus dikeluarkan daripada oven, kepenatan itu hilang.   Biarlah Kak Noor kekal dengan pattern bunga kecil; inilah identiti Samperit Sajian Dapur Bonda.



Sejak diperkenalkan penjualannya pada hari raya tahun lalu, banyak juga tempahan yang Kak Noor terima.  Ada yang menempah untuk dimakan sendiri,  dan ada juga yang dijadikan corporate gift semasa Hari Raya.  Kak Noor hanya mewar-warkannya melalui FB.  



Walaupun bukan musim perayaan, tempahan dibuka kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk merasai samperit comel ini.  `Bake to Order - Fresh from Oven',  dan Insya Allah tiada stok lama. Kebiasaannya tempahan diambil pada hari bekerja, dan Kak Noor akan membuatnya pada hujung minggu.  


Bagi customer yang tinggal di sekitar Lembah Klang, collection point ialah di KL Sentral.   Ia untuk memudahkan customer untuk menaiki Komuter dari origin mereka ke KL Sentral. Ada juga customer yang tinggal di sekitar Lembah Klang yang meminta penghantaran melalu pos kerana mereka bekerja dan kesuntukan masa untuk datang ke KL Sentral. Bagi customer yang tinggal luar dari Lembah Klang, penghantaran adalah melalui pos.





Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kuih Lopes

Bubur Kacang Hijau Bersagu Lemak Berkrim - Versi Periuk Noxxa Sajian Dapur Bonda

Jeruk Epal Asam Boi